Selamat Tinggal Cinta

| |

Anda baru lepas frust bercinta? Di sini ada panduan untuk melupakan si dia...

Terima Hakikat

Pertama sekali and perlu menerima hakikat si-Dia anda bukan lagi milik anda . Anda perlu belajar untuk menerima kenyataan bahawa pertemuan akan berakhir dengan perpisahan dan perpisahan adalah permulaan kepada pertemuan.

Melarikan diri

Siapa kata melarikan diri tidak menyelesaikan masalah ? Memang melariakan diri tidak akan menyelesaikan masalah tetapi ia dapat mengurangkan tekanan anda . Cuba anda pergi ke satu tempat yang agar jauh dari tempat anda dan rehatkan minda anda . Tapi janganlah buat kerja gila dengan pergi ke tempat anda date dengan si-Dia anda .

Luahkan perasaan anda

Emmm luahkan perasaan anda kepada sahabat karib anda . Mungkin dia tidak banyak
membantu tetapi sekurang-kurangnya dengan meluahkan perasaan anda akan dapat
menghilangkan tekanan anda .

Anda pula dengar luahan mereka

Apabila anda mendengar luahan rakan anda sekurang-kurangnya anda tahu bahawa anda
bukan seorang sahaja menerima nasib yang teruk .

Ingat dekat orang lain

Masih tak dapat lupakan si-Dia ? urghhh susah nie . Macam nielaaa kalau masih teringatkan si-Dia kenapa anda tak cuba ingat dekat orang lain ... ahli keluarga ke , artis ke , idola ke ,tapi kalau boleh jangan cuba untuk teringatkan kawan sejantina anda .. bahaya tu karang jadi lain lak .

Buang semua hadiah dari si dia

Bunga ke ... jam ke ... penanda buku ke .. novel ke .. anda buang sahaja hadiah tu ...mungkin ia seperti anda tidak menghargainya namun itulah yang terbaik . Atau anda pulangkan kembali hadiah itu kepada si-Dia . Walaubagaimanapun jangan jual hadiah itu kerana anda seperti menghina pemberian si-Dia . Dan satu lagi kalau si-Dia bagi anda hadiah seperti rantai emas berjumlah RM5000 saya rasa perlulah buang hadiah tu.

0 komentar:

Posting Komentar

Your Comment